У лютому 1944 всі школярі середніх та старших класів писали твори “Що я пережив під час німецької окупації“. В деяких з них зустрічається перелік питань, на які потрібно було відповісти в роботі (в усіх школах абсолютно однаковий). Ось цей перелік:
- Что делал и чем занимался в период немецкой оккупации?
- Как организовывали свои развлечения?
- Какие изменения немцы внесли в общественную жизнь?
- Как реагировали на это соседи?
- Как встречали Красную Армию и чем помогали ей?
Тобто, можна стверджувати, що за допомогою цих дитячих “анкетних творів”, як іноді називали учні свої роботи, влада намагалась дослідити настрої і дії людей, що як відомо, не за своєю волею залишились на окупованій території і зносили моральні та фізичні знущання нацистів. Діти не підозрюючи цього, були втягнуті в систему визиску. Але в жодному з кількох сотень творів, що зберігаються в архіві ми не побачили відомостей, на які, напевно, сподівались НКВСівці. (Можливо, такі твори просто не потрапили до архівного фонду). [Баранюк, Стукалова, etc]